במרכז רפואי הדסה תישמר שמיטה לחומרה

    שלום בידרמן No Comments on במרכז רפואי הדסה תישמר שמיטה לחומרה
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהלת המרכז הרפואי הדסה החליטה להפעיל את מטבחיה לשיטת האוכלים ירקות ופירות נוכרי הן מיבול הארץ והן מיבול חו"ל עם תחילתה של שנת שמיטה בתשע"ה, זאת מתוך הבנה עמוקה כי תושבי ירושלים וסביבותיה נזקקים למענה הלכתי התואם את הרגליהם בבית.

    קדמה להחלטה זו סדרת התייעצויות של הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי הדסה עם ראשי הציבור החרדי בירושלים ובראשם אדמורי"ם רבנים ותלמידי חכמים שהצביעו על הצורך של תושבים רבים לשיטה הלכתית זו בדווקא מבלי לפסול שיטות הלכתיות אחרות. עוד קיימו גורמים בהנהלה פגישה עם גאב"ד העדה החרדית שליט"א אשר הביע אף הוא את הצורך ההלכתי המיוחד של הבאים בשערי המרכז הרפואי.

    החלטה זו יצרה צורך בהערכות בעוד מועד שכן הקניינות בשנת השמיטה מורכבת יותר וזוקקת אספקה סדירה בפרמטרים ההלכתיים שנקבעו, הן לאורך שנת השמיטה והן לאחריה. על כן נערכה סדרת פגישות עם גופי כשרות מהודרים ובין היתר עם וועד הכשרות של העדה החרדית בהן נבחנו דרכי האספקה והקשר הרציף בשנת השמיטה לעניין זה.

    גם בתחום גינות הנוי נעשתה עבודת הכנה, מלאכת הגינון הושלמה, ולצוות נתנו הנחיות לצורת הטיפול בגינות הנוי הנועדו לשמרן ולא לטייבן.
    הערכות זו הינה חוליה נוספת בפתיחותה של הדסה אל מול צרכי המטופלים החרדים והדתיים, לאחר שהכשר המטבחים שודרג לדרגת מהדרין של בדצי"ם מהודרים לצד אפשרות לקבל עוף ומוצריו בהכשר ספציפי של בד"צ העדה החרדית, כאשר במחלקת יולדות הכשרות הינה ממוצרי בד"צ העדה החרדית.



    0 תגובות